7 Mayıs 2009 Perşembe

Orantısız güç her yerde..

Çocukken hatırlıyorum, köyde yüksek gerilim direği vardı. Aniden patlama sesi ile çınlardı ortalık.Anlardık ki yine bir karga cereyana kapıldı. Diğer kargaların çığlık çığlığa sesleri duyulurdu akabinde. Kargalar ürkütücü, çirkin sesli ( La Fontaine sağolsun) ve zarar verici olarak kalmıştır bir çoğumuzun hafızasında. Zekalarından sözedilir ve kindarlıklarından bir de .

Platon –ne derece doğru bilemiyorum ama- çocukken civciv beslermiş. Onları çimlere gezdirmeye çıkarırmış. Ancak bir karga musallat olmuş bunlara. Her gün bir tanesini alıp götürüyormuş. Sonunda Platon bir plan yapmış. Karganın yemlenmeye çıktığı bir sırada ağaca tırmanıp,yuvasındaki karga yumurtalarını almış,pişirmiş ve sonra tekrar yuvasına geri koymuş. Artık ne kadar bekledi karga yumurtadan yavru çıkmasını bilinmez. Burda karga mı insanoğlu mu daha kindar bilmiyorum. Orantısız güç buna mı deniyor. Bir hayvanla mı bir tutacağız kendimizi yoksa zaman zaman onlardan daha mı aşağılarda olacağız. Silahlar çıktı mertlik bozuldu işte. Önceden en azından adam gibi karşı karşıya geçilip dövüşülürdü. Kısasa kısasın bir anlamı vardı. Şimdi eline silah geçiren bir kin sahibi,yahut insanlıktan aşağılara kaymış bir insanoğlu onlarca kişiyi bir kaç saniyede öldürebiliyor. Evrim teorisine inanasım geliyor. Kimileri hala insan olamamış. Orantısız güç her zaman her yerde var. Bazen bir devlet bir devlete karşı. Bazen bir adam bir kadına , bir kadın bir çocuğa. Bazen savunmasız hayvanlara. Bazen zekası iyi olan biri biraz aptala karşı. Ha bazen aptal zekalıyı faka bastırıyor oda ayrı bir mevzu. Bazı yüksek mevkideki ,masası zengin biri altındaki elemanı ezip geçiyor. Orantısız gücün oranı yok yani. Sahası ise oldukça geniş.
Yine karga ile bitirelim sözü ve sözlerin en özü ile ;
Kur'an-ı Kerîm'de, Allah kardeşinin ölüsünü nasıl gömeceğini ona göstermek üzere, yeri eşeleyen bir karga gönderdi. (Çünkü ilk defa bir ölüm oluyor ve Kâbil gömmeyi düşünemiyordu. Yapacağı işi bir kargadan öğrenince) "Bana yazıklar olsun! Kardeşimin ölüsünü örtmek konusunda, bu karga kadar olamadım' dedi de ettiğine yananlardan oldu" (el-Mâide 5/27-31).

2 "yorum yapmam icabetti" diyen.:

Adsız dedi ki...

KARGALAR
En zeki küş türü bir o kadar uzun ömürlü ve kindar. Bir keresinde birinin saldırısına uğramıştım. Meyve ağacına çıkmıştım oysa yuvası bir başka ağaçta ve en az elli metre uzaktaydı ama yinede beni tehdit olarak görmüştü.
Şöyle bir fabl anlatılır bizim memlekette;
Anne karga yeni doğan yavrusuna öğüt veriyormuş.
-bak yavrum bizim en büyük düşmanımız insanoğludur. Ne zaman ki bir insanın yere doğru eğildiğini görürsen hemen ordan kaç zira taş alıp sana atacaktır
Yavru karga annesini aratmayacak bir kuşkuculukla cevap vermiş,
- Ya yere eğilmezse taş elindeyse.
YUL

Marilyn dedi ki...

bende civciv beslerdim çocukluğumda kafalarına ip bağlar üç beş tane sıraya dizer bahçemizde gezdirmeye çıkarırdım :)arkama dönüp baktığımda ipleri boş civcivler ağızda kediyi kaçarken görürdüm. O zamanlar henüz bilmiyordum güçlü olan zayıf olanı yer ve bilmiyordumki açların karnını doyurması için aranması lazım, avlanması lazım . ağlardım ağlardım ağlardım. bu ağlamalarım tamam ağlama bi daha alırız cümlesi ile kesilirdi. sonra gene aynı tekrar.. şurada bi kaç sene olmuştur kedileri affettiğim :)